Life Effects
Getty Images: AleksanderGeorgiev

8 съвета за справяне с депресията, когато светът изглежда депресиращ

Д-р Джонатан Ротенберг споделя 8 съвета за справяне с депресията, когато негативността изглежда доминира в новинарския цикъл

Живея с депресия от много години. Преди симптомите ми да бъдат контролирани, имаше моменти, в които изобщо не можех да обработвам новини. Бях толкова обгърнат от моята болка, че загубих интерес към това, което се случва в света около мен. А когато взимах вестник, четенето на мрачни заглавия често повишаваше депресията ми и потвърждаваше песимизма ми за бъдещето.

Тези дни новините са толкова потискащи, колкото никога досега, и доминирани от световна здравна криза. Понякога може да Ви се струва, че е невъзможно да следите всичко. Трагичните заглавия изглежда се натрупват с много по-голяма бързина, отколкото преди. Дори когато избягвате новините, вероятно ще се случи, като влезете в социалните медии. Чрез различните платформи на социалните медии новините пътуват по-бързо и по-далеч от всякога.

Като се има предвид предизвикателството да се овладява депресията в такава среда, какво трябва да направи човек?

Ето осем съвета за ангажиране с новините и социалните медии, които работят за мен, докато живея с депресия.

1.  Задайте граници

Ограничете се до конкретни прозорци от време, за да проверявате социалните медии или да гледате новините. Например веднъж сутрин и веднъж вечер. Дайте си малко време, само колкото да бъдете информирани. Опитайте се да не се бавите. Колкото по-дълго сте с тях, толкова по-вероятно е настроението Ви да бъде повлияно от отрицателните заглавия.

2.  Внимавайте

Напомняйте си, че новините и социалните медии също са бизнес. Някой има задачата да се увери, че все още гледаш. Понякога една публикация или мрежа ще върти ситуацията, за да сте ангажирани. Опитайте се да избягвате да гледате повторенията на горещите новини.

3.  Опитайте успокояващи упражнения или дейност

Ако установите, че новинарският цикъл утежнява тревожността Ви, опитайте се да се успокоите с релаксираща дейност. Например дълбоко дишане, дълга разходка или гореща вана. Грижата за Вас самите е от съществено значение за Вашето щастие и благосъстояние.

4.  Свържете се с любим човек

Осъществете човешки връзки. Вместо да прекалявате с фийдовете на социалните медии, вземете телефона и се обадете на любим човек. Не е нужно да говорите за новините. Но ако искате, понякога обсъждането на трудни теми с някого, когото обичате, може да Ви помогне да се почувствате по-малко сами.

5.  Направете нещо под Ваш контрол

Да чуете за проблемите на света може да Ви накара да се чувствате безсилни. Отделете няколко минути, за да се съсредоточите върху това, което можете да направите. Това може да бъде нещо малко, като хранене на рибката или поливане на стайно растение. Понякога трябва да ни се напомня, че имаме контрол върху някои неща.

6.  Фокусирайте се върху доброто

Разберете, че новините не са точно представяне на реалността. Всеки ден има хиляди добри и окуражителни постъпки, които не получават никаква гласност. Когато сте потиснати, си напомнете за доброто в света, като нахвърляте няколко неща, за които сте благодарни.

7.  Направете нещо мило

Ако се окажете претоварени с лоши новини, помислете да изключите телевизора и да направите нещо, за да направите света по-добър. Не е нужно да бъде голям жест. Когато е възможно, може да е толкова лесно, колкото да помогнеш на приятел с пазаруване или да дариш храна на местната хранителна банка.

8.  Прекъснете връзката

Периодично изключвайте новините и социалните медии. Отделете поне един ден на месец, за да не използвате електроника. Позволете си различна перспектива.

Помощ отвън

Много хора трудно създават добри навици, когато става дума за гледане на новини или участие в социални медии. Ако живеете с депресия, разбираемо е да се притеснявате, че включването на новините може да влоши симптомите Ви. Въпреки това е важно да бъдете информирани за света.

Ако чувствате, че лошата новина е влошила Вашата депресия, свържете се с любим човек или се обадете на линия за подкрепа. Винаги има някой, който може да Ви помогне.

За повече информация как да овладеете депресията се свържете с Вашия лекар или екип за здравни грижи.

NPS-US-NP-00601 МАРТ 2020 г.

 

Копие за увеличаване на трафика

Това копие ще се използва за създаване на реклама на страницата на Teva във Facebook с цел връщане на трафик обратно към тази статия на сайта Life Effects.

Копие 1: Д-р Джонатан Ротенберг споделя 8 съвета за справяне с депресията, когато негативността изглежда доминира в новинарския цикъл.

Копие 2: За Джон Ротенберг, определянето на граници и установяване на добри медийни навици е важна част от справянето със симптомите на депресия, когато новинарският цикъл е обременяващ.

Намерих тази статия за:

Споделете тази страница: